A Estratexia de Humanización dá Asistencia Sanitaria quere contribuír en todos aqueles aspectos dá asistencia sanitaria necesarios para acadar unha sanidade satisfactoria, moderna e de calidade, orientada ás persoas como auténtica orixe e fin de todas as actuacións.
Estrutúrase en catro grandes eixes estratéxicos, organizados de fóra a dentro, desde as persoas ata a sociedade.
EIXE ESTRATÉXICO 1: Relación entre as persoas.
Ou primeiro dous grandes eixes céntrase en todos aqueles aspectos do sistema sanitario que teñen que ver coas relacións entre as persoas, a razón de ser do noso sistema de saúde. Contempla catro liñas de traballo dirixidas ao desenvolvemento de instrumentos de apoio á comunicación, á formación de profesionais en materia de bioética , relación e trato, medidas que dean voz e capacidade de participación á cidadanía e ou establecemento de mecanismos áxiles para coñecer e medir a satisfacción de persoas usuarias e darlles resposta ás súas inquietudes e demandas.
EIXE ESTRATÉXICO 2: Procesos de atención integrais e centrados nas persoas
Dirixido a situar as persoas non centro dous procesos asistenciais e administrativos que teñen lugar na nosa organización.
Trátase de impulsar procesos de atención integrais e centrados nas persoas, cunha ampla lista de accións que comeza pola posta en marcha de proxectos de humanización en áreas sensibles, proxectos de mellora de servizos asistenciais e medidas de mellora de procesos e protocolos transversais que teñan en conta as particularidades sociais, persoais e culturais dúas e dás pacientes.
Dentro deste mesmo capítulo inclúense iniciativas encamiñadas a mellorar a información a ?pacientes, conciliar horarios, mellorar a coordinación dás citas, respectar períodos de soño, impulsar unha atención máis sensible á dor, ofrecerlles atención emocional ás persoas, facilitar e simplificar vos trámites administrativos.
EIXE ESTRATÉXICO 3: Espazos e servizos de apoio ás persoas
Ou terceiro eixe estratéxico dá Estratexia de Humanización dá Asistencia Sanitaria recolle todas aquelas medidas necesarias para que as instalacións e vos servizos que apoian as persoas e vos procesos dá organización faciliten ou desenvolvemento dás relacións e actuacións do día a día. Defínense as accións que é necesario adoptar para facer máis humanas e acolledoras as instalacións dous centros sanitarios, xunto coas actuacións de apoio que deben establecerse para facer máis cómodas e racionais as estancias, as esperas e vos desprazamentos polos edificios asistenciais.
Ocúpase de todo canto é necesario realizar para mellorar vos espazos de información, as áreas de espera e a sinalización, ademais de propoñer a creación de áreas de lecer, promover ou uso de sistemas de localización e información mediante as novas tecnoloxías e outras accións encamiñadas a facer máis confortables as instalacións, menos ruidosas e con maior confort lumínico.
Tamén son obxecto deste capítulo, entre outras propostas, as medidas dirixidas a garantir a intimidade dás persoas usuarias, unha vestimenta adecuada e a calidade dá comida que se elabora para acompañantes e profesionais
EIXE ESTRATÉXICO 4: Relación coa sociedade
Finalmente a Estratexia dedica ou cuarto dous seus grandes eixes a impulsar a interrelación e cooperación entre ou sistema sanitario e a sociedade, cun primeiro capítulo centrado en promover dentro dá propia sanidade medidas de conciliación e promoción dá igualdade que melloren a satisfacción do persoal non desempeño dás súas actividades.
Neste apartado dá estratexia ten cabida ou fomento dás accións de mellora e protección do medio ambiente, a promoción de accións divulgativas sobre saúde dirixidas á cidadanía a través dás súas asociacións e centros cívicos, a promoción dúas mecenados, a creación de órganos de participación social e todo un abano de suxestións para impulsar as relacións coas organizacións de voluntariado.
Ao mesmo tempo contémplase na Estratexia, entre outras ideas, a de facilitar ou uso de instalacións dous centros sanitarios por parte de entidades que ou precisen para ou desenvolvemento de actos relacionados coa saúde.